به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی عفتی با اشاره به توجه ویژه سازمان به ارتقا کیفیت و سلامت گفت: بحث ارتقا کیفیت و سلامت عملی نمیشود مگر اینکه در زیرساختها هم بتوانیم استانداردهای لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید در زیر ساختها هم رشد داشته باشیم ، اظهار کرد: در پنج سال گذشته حدود نیمی از میادین و بازارها را بازسازی کردیم و حدود 70 بازار در سطح شهر تهران اضافه شد و تمامی فعالیتهای انجام شده در سالهای اخیر در جهت بهسازی و ارایه خدمات بهتر بوده است.
عفتی در خصوص دریافت لوح و تندیس واحد نمونه سال 1392 استاندارد استان تهران، گفت: استانداردسازی و حرکت به سوی ارتقای کیفیت را تقریبا از یک سال و نیم قبل شروع کردیم و در این راستا حدود 12 بازار استاندارد تشویق شدند و ایزو 14001 به صورت کامل در سازمان مستقر شد. همچنین در میدان لواسانی هم موفق به دریافت ایزو 22000 شدیم.
معاون کنترل کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار ادامه داد: از همه این موارد مهمتر بحث استاندارد نمودن فعالیتها در پروسههای سازمان میادین بود؛ فرآیندها، ساختارها و محصولاتمان را به سمت استاندارد سازی بردیم و به صورت کلی قدمهای خوبی در جهت استانداردسازی در مجموعه سازمان برداشته شد و همه این حرکتها، استانداردسازیها و دریافت ISOهای مختلف باعث شد به عنوان واحد نمونه استاندارد در سال 92 برگزیده شدیم.
وی با بیان اینکه بخشی از استانداردها خاص سازمان میادین است، افزود: تلاش میکنیم تا استانداردهایی که نوشته میشود را با رویکرد ارتقاء کیفیت بتوانیم پیادهسازی کنیم. این استانداردها در سه حوزه محصولات، ساختار و فرآیندها پیگیری میشود که مرحله به مرحله در سازمان در حال انجام است.
عفتی معیارهای لحاظ شده برای واحد نمونه استاندارد را مشتری مداری، ارتقا کیفیت، توجه به سلامت و بهرهوری خواند و افزود: بر اساس این شاخصها هر ساله تعدادی واحد نمونه معرفی میشوند که یا تمامی این معیارها در آنها مورد توجه قرار گرفته و برقرار شده است و یا در جهت سیاستهای استانداردسازی گام برداشتهاند.